И зправен пред продължителен спад в продажбите и нарастващ натиск върху печалбата, Porsche тръгва към основно преосмисляне на продуктовите си планове. Производителят на спортни автомобили насочва фокуса обратно към двигателите с вътрешно горене, включително хибридите, като същевременно спира някои предстоящи електрически модели, според изявление, публикувано в петък.
Днес направихме последните стъпки в пренасочването на нашата продуктова стратегия“, каза Оливер Блуме, главен изпълнителен директор на Porsche и Volkswagen Group. „В момента преживяваме огромни промени в автомобилната среда. Ето защо пренасочваме Porsche във всички области. По този начин искаме да отговорим на новите пазарни реалности и променящите се изисквания на клиентите.“
Преосмисляне на ултралуксозния SUV
Една от най-големите промени е свързана с предстоящия ултралуксозен SUV, позициониран над Cayenne, известен вътрешно като K1. Въпреки че първоначално беше планирано да се предлага изключително като електрически модел, сега той „първоначално ще дебютира“ само с двигатели с вътрешно горене и plug-in хибридни двигатели.
Междувременно феновете на бензиновите Panamera и Cayenne могат да си отдъхнат. И двата модела ще продължат да се предлагат с двигатели с вътрешно горене и хибридно задвижване чак до новото десетилетие, макар в момента да текат последните тестове на електрическия Cayenne с над 1000 к.с. Това значи, че двата модела ще се предлагат успоредно и ще има за всеки каквото пожелае.
Забавено разгръщане на електрическата мобилност
Трета основна промяна се отнася до другите планирани изцяло електрически модели на Porsche. Без да назовава конкретни модели средства, компанията заяви, че „забавеното разгръщане на електрическата мобилност“ ще забави лансирането на нови модели.
Разработването на специална платформа за електрически автомобили от следващо поколение, която трябваше да бъде в основата на тези модели, първоначално планирано за 30-те години години, вече не върви по план. Вместо това, самата платформа има нов план график, като ще претърпи пълен редизайн в сътрудничество с други марки от Volkswagen Group.
„Това е отговорът ни на значително по-бавния растеж при търсенето на ексклузивни електрически автомобили“, отбеляза Porsche в своето изявление.
Въпреки това не всички проекти са засегнати. Porsche потвърди, че електрическите модели, които вече са в дълбока фаза на разработка, като например Cayenne EV, който скоро ще бъде представен, както в стандартен, така и в купе-SUV вариант, както и 718 на ток, остават по график.
Тези промени надграждат по-ранни решения, като например разработването на нов SUV с двигател с вътрешно горене, който да замени сегашия Macan с ДВГ, използвайки настоящата архитектура на Audi Q5 като основа. Той ще се продава заедно с Macan EV, който първоначално беше планиран да бъде самостоятелно в гамата.